Adrian Păunescu

Cât a trăit, l-am înjurat. Eu şi alţii. Acum îl plângem. Toată România, pe ambele maluri ale Prutului. Să fie doar „nemo propheta in patria sua”, sau o maladie a întregii naţiuni?
Plăcerea crudă cu care ne înjurăm valorile cât sunt în viaţă este egalată şi, în anumite cazuri, depăşită, doar de amplitudinea lamentaţiilor (sincere şi/sau nesincere) şi bocetelor cu care le petrecem pe ultimul drum. Eternul românesc „Eu te-am făcut, eu te omor!” combinat cu „Dă-mi Doamne mintea cea de la urmă”, produc nişte realităţi foarte triste – suntem îngropători constanţi şi gropaşi iscusiţi, suntem detractori cu acte în regulă şi bocitori virtuoşi. Lui Eminescu i-am săpat încă din timpul vieţii groapa, apoi l-am îngropat, şi tot noi l-am bocit şi îl regretăm, Caragiale a murit la Berlin scârbit de ţara lui şi a noastră, pe Labiş l-am lovit cu tramvaiul, pe Stănescu l-am calomniat la Stockholm ca nu cumva să ia premiul Nobel pentru literatură (la ce ne-ar trebui nouă aşa ceva?), pe Vieru l-am acuzat de românism la Chişinău şi de bolşevism la Bucureşti, Gică Petrescu a murit într-o sărăcie lucie, Adrian Păunescu s-a zbătut între viaţă şi moarte câteva zile, iar pe site-uri apăreau comentarii de genul: “Să mai aştepte puţin cu moartea, porcii mor de Ignat”.

Te iubesc, popor român, fiindu-ţi fiu fidel!

Dumnezeu să-l odihnească în pace…

Published in: on Noiembrie 5, 2010 at 8:25 pm  Comments (5)  

The URI to TrackBack this entry is: https://dannicu.wordpress.com/2010/11/05/adrian-paunescu/trackback/

RSS feed for comments on this post.

5 comentariiLasă un comentariu

  1. minunat articol.
    bravo!

    diana

  2. apreciez articolul. captivant. dar trist. dezolant.

  3. Jos palaria!

  4. Pai a murit intai Chitac, dupa aia Paunescu…ghici cine urmeaza. ILIESCU! vreau sa-mi fac din crucea ta schiuri.


Lasă un răspuns

